"Bara" NBC 700 går... 24.3-08

Jag har tillbringat i natten i Fredriksfors, men känner mig förkyld och febrig och har sovit mer än vanligt. Dock inte bara för förkylningens skull.
Det var dåligt...
Men det är en strålande förmiddag nu och runt 5 grader kallt och nästan vindstilla. Vid 05.30 i morse i Fredriksfors var det dock drygt -20, det i särklass mesta jag upplevt i vinter.
Lyssningsmässigt: Inte en enda NA vad jag kan dra mig till minnes. Alltså inte ens VOCM. Däremot gick NBC 700 ganska hyggligt både vid midnatt UTC och på morgonen, då med BBC och parallellt med ZIZ 555 som gick renare och mindre splattrat än vanligt. Märkligt hur NBC går natt efter natt när inget annat går.
Någon PR, några av de allra vanligaste YV, TNB på 820 och sådant. Annars ingenting!
Tröstade mig med att det fånga Crne Gora 882 som gick runt 21-tiden UTC i går kväll. Lite udda tid kan tyckas, men både britten och tysken var stundtals väldigt beskedliga och då är det ju inte så mycket annat kvar. Benin fick jag inte fram i går kväll, men religiöst på 1566 vid 05.30 UTC i morse var den när den gick från afrikanskt språk (hausa?) och till engelska. Lyssnade en del också på 1530. Nå´t som lät som skotskt, längst nere i källaren, men jag tror inte jag får fram något. Däremot förutom BBC och Gold den som väl kallar sig Sunshine i Worcester (ex Classic Hits, ex Radio Wyvern).

Logg
Europa
882 23.3 2100 Crne Gora, Podgorica. Långt prat, sport eller politik? Musiksnutt och annonsering följd av nyheter efter 21. JE
1530 24.3 0600 Sunshine 1530, Worcester med ”Sunshine Weather”, vilket det inte skulle bli... Gold och BBC och möjligen också Celtic... JE

Afrika
1566 24.3 05.29 TWR Benin. Efter att förgäves ha försökt några kvällar provade jag den här tiden. Lämnade ett program på Hausa (tror jag det var) och började engelska. ”Welcome, this is the way of life...” JE

Västindien
555 24.3 0600 Radio ZIZ Basse Terre med BBC-program och parallellt NBC, ST Vincent. Ovanligt ren och osplattrad de trista konditionerna till trots. JE
700 23.3 2345 NBC St Vinent gick hyggligt stundtals även denna natt. Går fast ”inget annat” går. Lite mindre klämd av bärvåg på morgonen men då bara BBC. JE

Kortvåg
4790,03 Radio Visión, Chiclayo med program ”La Voz de la salvación”. QSA 3 medan nästan inget annat gick på bandet. JE

Inga kommentarer: