Franska på 1310

Vi är ju flera som under hösten/vintern hört franska på 1310. Programmet kommer från France Outre-Mer.
Bengt Dahlhammar berättar nu att han varit på semester på Barbados och med bl a 1310-loggen i minne. Han kollade lite på bandet och kan nu berätta:

"Dagtid hördes en stark FF stn på 1310, med ungefär samma styrka som Guadeloupe på 640, varför jag antar att det rörde sig om Martinique. Den hördes fram till omkring midnatt lokaltid. Jag tog aldrig något ID eftersom tiden inte passade, när man reser i sällskap är det sällan läge att bedriva lyssning i mer ordnade former men jag kan inte se att det finns något annat alternativ. En litet utförligare berättelse kommer så småningom i Ekot men jag ville ge Dig en förhandsavisering."

Inget motsäger alltså de misstankar vi haft om att det verkligen är Martinique som åtminstone ibland är igång med mellanvågssändningar igen.

2 kommentarer:

Gert Nilsson sa...

Det vore inte så illa om man fick en kontakt på stationen som svarade på brev eller mail. Jag har försökt med epost, kontaktformuläret på deras hemsida och vanlig post utan resultat. Martinique hörde jag första gången 1964 och sedan dess har jag avundsjukt sett hur andra fått QSL men inte jag......

Anonym sa...

Jo, jag har också undrat om det kunde vara Martinique, men man anger bara FM på websidan. Jag testade tidigare att använda deras kontaktformulär, inte för att skicka en rapport utan bara fråga huruvida de använder 1310 men inget svar... Bara att försöka lokal-ID:a!