En rejäl överraskning!

Och så en morgon som blev lite avslagen trots allt.
Det är snabbsammanfattningen av onsdagsnatten 21-22/2 i Fredriksfors.
Överraskningen kom en stund efter svensk midnatt; 1300 och The Voice of St Marten! Den finns visserligen i QSL-pärmen sedan antiken, men på den tiden var den ju vanlig vill jag minnas.
Karibisk engelska med religiöst program, spelade snuttar av Amazing Grace mellan pratet. Och 23.25 UTC kom ett klockrent id.
På morgonen var det tidvis strålande styrkor mot framför allt Alberta men också en del Ontario. Några andra också, men ganska ostadigt. Onsdagsmorgonens konditioner hade alltså flyttat en bit österut. Tyvärr för mig hittade jag dock nästan bara det jag redan har och det mesta annat jag var på misslyckades jag med.
I likhet med i går morse dog NA-konditionerna tvärt. Nu cirka 06.10. Liksom igår gick sedan en del Colombia urstarkt en stund men bara kort. 06.20 var nästan allt över. Colombia 1580, 1560 och några till fanns kvar. Och så Bahamas som gick bra ännu framåt 8-tiden.

För tillfället har vi också en störning på östkust/CA- och LA-antennerna som dyker upp vid 8-tiden. Verkar vara nå´t "industriellt". Bredbandig störning ner till runt 900 kHz som varar ungefär 8 sekunder, sedan är det tyst 17-18 sekunder, så på nytt... Fikapaus(?) strax efter 07.30...



Logg

NA
590 22.2 0525 CJCL Toronto, ON ”Ontario´s sports radio”. JE
820 22.2 0448 CHAM Hamilton, ON med country. Fadade. JE
840 22.2 0500 WHAS Louisville, KY ”online on whas.com”. JE
850 22.1 0445 KOA Denver, CO ”stängde” den här kanalen för allt annat. JE
960 22.2 0550 CFAC Calgary, AB kanonstark med sport. JE
1060 22.2 0530 CKMX Calgary, AB med country. Kanonbra. JE

Västindien
1300 21.22325 Voice of St Marten, Philipsburg. Religiöst med karibisk engelska. Spelade snuttar av Amazing Grace hela tiden. ”This is the Voice of St Marten". Stördes i första hand av Amistad-predikanten, JE

Inga kommentarer: