Dåligt i Fredriksfors 14/12

Besviken är jag tillbaka från Fredriksfors.
Antingen hade antennerna tagit rejält stryk av blötsnö och kyla eller också var det så dåligt som det kändes...
Det lät hyggligt när jag slog på vid 22.30-tiden (UTC) men blev snabbt östligare och svagare. Ett par nattkollar undermåligt. Morgonen började det se hoppfullt ut med västkustantennen med signaler på KOMO, de vanliga AB/BC-stationerna etc. Men det gick över...
Hela förmiddagen gick sedan östligare dominanter mer eller mindre, oftast mindre, bra. WOOD, WEGP och några till väldigt bra fortfarande efter 10. Däremot kom inte något igenom på 317- och 345-gradarna. Om det inte tog sig igenom det massiva (lokala) störningsbruset eller om det verkligen inte fanns något får jag kanske veta av vad andra hört på sitt håll.
Jag har nästan inget inspelat och har hört ännu mindre.
När det var dags åka hem hade det kommit underkylt regn under natten (- 16 när jag kom, ännu -7 när jag åkte mot .0,5 här i stan) så att det låg 3-4 mm tjock is över hela bilen. Fanns ingen möjlighet att skrapa utan bara att låta den stå på tomgång en stund för avisning.

Logg
NA
680 14.12 0700 KBRW Barrow, AK framme en liten stund när det verkade som det tänkte öppna västerut. Religiöst på eskimåspråk. JE
1250 14.12 0730 WSSP, Millwauke, WI mws ”Millwaukee´s Sports leader”. JE
1300 14.12 0800 KGLO Mason City, IA någon sekund innan dominerande WOOD, Lokalt väder. JE
1440 14.12 0000 WHKZ Warrren, OH med religiöst. JE
1540 13.12 2358 KXEL Waterloo, IA ställde till det innan jag fattade att det var den som sände sport. JE
1600 14.12 0830 WUNR Brookline, MA med franska. JE

Inga kommentarer: