Påskaftonsnatt i Fredriksfors

God fortsättningen på Påsken!
Jag lyssnade påskaftonsnatten, men det blev inte speciellt glatt.
Filippinen DWXI med ”uppståndelsemässa” på 1310 och tidvis riktigt fin signal får dock duga... Många mycket starka kineser, däremot inga japaner.
Piraten WNKR (som nästan verkar accepterad, gav bl a telefonnummer) gick hyfsat på 1476 med ett program om offshorestationer och spelade deras signaturmelodier.
Men ungefär där tog det slut.
Var igång från före 03 UTC på morgonen, men det var inte många signaler. Ska man se något positivt fanns det lite signaler på La Plata-antennen som inte fanns på de andra vid 04-tiden. Tydbart: 710 Diez, 1190 R America (religiöst), något på 1640. Det blev dock inte mer och de försvann. WSTX och WDHP, några PR, några (svaga) YV, RCN 980. Inget Cuba, ingen Maria på 1240. Någon enstaka NA-östkust också. Efter 04.30 knappast en läsbar signal.
Kortvågen gav heller inget men jag misstänker att Honduras 3340 är igång igen, för det fanns något (dock långt ifrån läsbart) där.
Jag vet inte när jag gör nästa koll. I varje fall inte i kväll.

Logg
Europa
1476 7.4 2217 W.N.K.R, brittisk pirat med nästan officiell status och ambitiösa program. Gav bl a telefonnummer att ringa i ett program som handlade om offshore radio och spelade signaturer till de gamla ”riktiga” piraterna. JE

Asien

1314 7.4 2040 DWXI Paranaque (Manila) med en uppståndelsemässa på tagalog men med diverse engelska fraser och ibland hela ”stycken”. Gick riktigt bra tidvis, men också thailändare och en till asiat gick bra. Ibland kom också BBC från Emiraten och Rumänien in. JE

1314 7.4 2055 JOUF Osaka. Trots att jag påstått att jag inte hörde några japaner hittade jag den här stationen när jag lyssnade på DWXI. Stilla, ”nästan religiös” västerländskklingande musik och lite snack. JE

Västindien
970 8.4 0400 WSTX Christiansted, USVI med annons och musik. JE

LA
710 8.4 0405 LRL202 Radio Diez, Buenos Aires, BA visade att bandet öppnade lite mot söder, men inte tillräckligt. Försvann snart i bruset. JE
1190 8.4 0410 LR9 Radio America, Buenos Aires, BA med religiöst tog över en liten stund efter WBMJ som hade engelska. JE

Inga kommentarer: