Fredriksfors 26-27/8

Hyggligt, men inte mer heller. Som ”konditionssighterna” ser ut borde det hörts mer...
Det började också snett. När jag skulle tända spisen blåste papper efter papper som en blåslampa i dragluckan (fyra stycken).
Men när jag tände i spisen drog det ingenting. Öppen eld slocknade, inte ens papperet brann upp och det började ryka in våldsamt (brandvarnaren igång).
Så helt plötsligt nästan en "explosion",  och det som inte brunnit och bara pyrt och rykt under kanske 20 minuter flammade upp och brann häftigt.
Sedan var det att öppna korsdrag och försöka bli av med röken innan Dan kom. Lyckades hyggligt.
Jag hann med att kolla efter asiater också. Gick inte bra. Bara de vanligaste CNR-kineserna.
Natten (efter 03.30) gav hyggliga (ibland riktigt bra) styrkor mot de vanligaste östkustarna. Efter hand kom lite Venezuela och lite Karibien. Bahamas bäst av alla.
De signalerna började allmänt mattas strax efter 05, men vid 05.30 (soluppgång) kom några La Plata.
Både jag och apparaturen är också fortsatt ringrostiga.
Problem sedan firewirekontakten pajat på min externa hårddisk. Försök i stället med att köra den på USB. Men då behövs en hubb om jag inte ska tvingas köra med touchpad i stället för mus. Om jag körde IQ:n och mus på samma hubb så hackade ljudet på IQ:n om jag hade hög upplösning.
Värre med hårddisken. I "skarpt läge" och med USB2 i stället för firewire fick jag meddelandet att p g a ett fel kunde Windows inte spara på hårddisken.
När jag öppnade hårddisken signalerades också att den är tom. Jag får utreda vidare men det ser inte bra ut. Den dryga timme jag har från i natt ligger på datorns hårddisk tills vidare.

Logg:
NA
1390 27.8 0300 WEGP Presque Isle, ME. Annonserade ”Red Sox Baseball, WRKO”. JE
1430 27.8 0300 WNSW Newark, NY med ett dubbel id för WNSW och kanske WNFK JE
1450 27.8 0250 Tent WENJ Atlantic City, NJ med ESPN. Blandat med AM Gold, Halifax som ”störde”. JE
1480 27.8 0235 WSAR Fall River, MA – ännu en i raden med ”Sox sport”. Lokala reklamer för Somerseth och Fall River. JE

Västindien
1070 27.8 0240 WMIA Radio Mia, Arecibo med härlig musik. JE
1180 27.8 0245 Radio Rebelde - två stationer med identiskt program men den svagare cirka en sekunds eftersläpning. JE
154027.8 0230 Bahamas med rent våldsam signal. reklam för prylar att förbereda sig med inför tyfonsäsongen. ”AM 15-40, The National Voice”. JE
1550 27.8 02.55 Radio Rebelde här också. Idad tack vare HK och TJ. JE


LA
840 27.8 0340 LU9 Radio Salta, Salta blandat program med klassisk musik.
920 28.8 0340 ZP1 Radio Nacional Paraguay med något slags kulturellt program med korta musiksnuttar. JE
930 27.8 0335 CX29 Radio Monte Carlo, Montevideo med pratprogram. JE
950 27.8 0339 Tent Radio Belgrano. JE
1350 LS8 Radio Buenos Aires, Capital Federal. Stark men som alltid väldigt tråkig. JE

Inga kommentarer: