Hanabäck 25.12.2006

Kom till stugan 04.30. Det var varmt och skönt eftersom Bosse Nensén tidigare lyssnat på CLE och lämnat elementet på ettan. Till en början var det en föga inspirerande konditionsmix: ÖK NA + YV+HJ. Senare började det gå lite nordligare kanadicker, främst AB och NWT. Även några CA (1530 och 1560) och WA (1600 + 1000) gick igenom. Till sist kom även KICY upp på 850 med lite ryskt religiöst. Jag var lite ringrostig så det blev inte mycket i loggen. Senast jag lyssnade var den 5 december.

Jag spelade in 40 minuter på 1310, religiös spanska, i tron att det var något häftigt, men har i efterhand kommit fram till att det trots allt var RNV. De låg på samma uppmätta split som den 5 december. Även på 1240 hade jag en religiös SS som jag inte fick ut något av.

Antennerna verkade dra riktigt bra, även om det var en tendens till att signalerna kom in lite sydligare än förväntat. Speciellt visade 333 sin klass på 1530 där inget gick på de andra antennerna.


Lämnade kvar ett ex av WRTH 2007. Den saknar ett 30-tal sidor, men frekvenstabellerna fungerar, fel vid leverans. Tog samtidigt hem min WRTH 2004. Jag har en lucka på hyllan hemma för 2005-an. Kanske utlånad?

Avslutade med att dammsuga mattorna. Elen fortfarande på. Blir säkert mera lyssning de kommande dagarna.

Inga kommentarer: