Slut på det roliga för denna gång?

Sitter sedan en stund på jobbet. Litet besviken. Var det sista natten på ett tag, eller var det bara en tillfällig nedgång?
Natten har nämligen inte alls varit bra i Fredriksfors.
När jag skulle åka var det dessutom dags för att skrapa rutan från lätt frost. Första frostnatten för hösten kom den 13/10 - osannolikt!
Massor av kineser och JOIF kanon, men egentligen inga andra japaner.
Efter midnatt kom NA igång lite med annat än NL-stationerna. Bl a gick 1370 WDEA mycket bra och stabilt. Några PR, någon Colombia, nästan inget Venezuela.
Vi (Rolf Larsson och jag) började om 04. Nästan inget mer än brus. Några PR fortfarande, möjligen någon Venezuela (inte ens RNV), några Colombia och några NL plus de vanligaste östkust men förhållandevis dåligt och stört.
Först efter 06 blev det bättre men fortfarande väldigt östkust- och i viss mån Ontario-baserat. Några till Venezuela/Colombia/Puerto Rico/Cuba också.
Har nog aldrig hört WLIB 1190 så bra förr ("24 hours of praise and inspiration" och oannonserade gospels) och under gick "WMBJ, The Rock in San Juan". På 970 WZAN, Portland men inte med sport utan mest musik. Formatbyte? På 1310 CIWW men under (ibland nästan jämnstark) gick en annan NA med Jerry Doyle och Portland-reklam. WLOB rimligen därmed. På 1280 fick Noti Uno ge sig för två NA, troligen WFAU och WNAM (sport och oldies). På 1580 fick jag en stund också fram CKDO men inte tillräckligt för att kunna rapportera. Konditionerna var så dåliga att CFAV, Laval 1570 gick kanonbra.
RWC-graferna visar också på att det varit rejält stört i natt.
I kväll blir det i alla händelser ingen lyssning för mig, möjligen lördag om något "positivt" händer.

1 kommentar:

Gert Nilsson sa...

Det var trots allt en del asiater även i kväll. 1287 hade t ex två kineser + japanen mm. På 1314 fanns Filippinerna även idag.
Jag har fixat alla våra antenner idag så jag far nog ut till stugan, antingen i kväll elelr när jag vaknar i morgon bittida.