QSL från Radio Rural 610

Jag provade ett annat sätt att skicka filer till stationer idag när jag rapporterade Rural Montevideo 610. Jag laddade upp ljudfilen på min hemsida och lade sedan in en länk i min epostrapport. Så här såg svaret ut:

Dear Mr. Nilsson,
We feel very pleased with your report. We visit your web site and even could listen to your recordings of our radio signal (the first .mp3 file)
We congratulate you for your family and the landscape around your home, your evident high cultural level and the hobby which provided your listening our broadcasting from so far away.
Everything you report about October 14th. at 01:45 is exact. At that moment, we were transmitting with only 25 KW in antenna (because of being a secondary range of our 24 hs. daily transmission).
Please, receive our worm salutation for you and family.
Sincerelly,
p. DIARIO RURAL S.A. (CX 4 RADIO RURAL 610 Am) - Montevideo- Uruguay - South America
Gabriel Silva Petraglia
General Manager.
Verkar alltså fungera! Skälet till att jag provar denna metod är att jag misstänker att mail med bifogade filer ibland fastnar i SPAM-filter och annat.

1 kommentar:

Jan Edh sa...

Det är ju strålande.
Visst kan man hysa tvivel om att man på stationerna ska bry sig om att gå in via länken och lyssna. Men i det här fallet fungerade det ju i varje fall.
Och säkert är det så att man på stationer, precis som vi vanliga dödliga, hyser stor försiktighet mot bilagor av olika slag och förpassar dem till papperskorgen utan att öppna...
Det viktiga är nog att ta så många olika metoder i bruk som uppfinningsrikedomen och den egna tekniknivån möjliggör om man vill fortsätta få QSL.
Ibland funkar ett brev, ibland funkar ett email, ibland funkar det med brev med cd/band, ibland funkar det med email med ljudfil, ibland funkar det med länk...
Är det någon av er som testat faxen för rapporter?
Många LA-stationer tycks nog ha fax-nummer.
Bara det inte är som för min lyssningskompis Ronny Forslund, när han för några år sedan kämpade för att få svar från Botswana (tror jag det var). Han försökte med olika metoder och ringde också till slut upp stationen och undrade om han kunde skicka ett fax. Men så enkelt var det inte – "no paper in the fax", svarade killen på stationen...